Prvouka
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
Předmět: Prvouka |
Ročník:3 |
||
Očekávané výstupy z RVP ZV |
Školní výstupy |
Uč Učivo |
Přesahy a vazby (mezipředmětové vztahy, průřezová témata) |
Žák: |
Žák: |
|
|
Místo, kde žijeme |
|||
- vyznačí v jednoduchém plánku místo svého bydliště a školu, významné budovy v obci, cestu na určené místo a rozliší možná nebezpečí v nejbližším okolí
- začlení svou obec do příslušného kraje a obslužného centra ČR, pozoruje a popíše změny v nejbližším okolí,obci
- rozliší přírodní a umělé prvky v okolní krajině a vyjádří různými způsoby její estetické hodnoty a rozmanitost
|
- orientuje se v okolí školy, v obci, v místní krajině - seznámí se základními údaji z historie a současnosti obce - pojmenuje dopravní značky v okolí školy, v obci - orientuje se v jízdních řádech
- umí pojmenovat části obce - orientuje se v obci - ví, jak žijí lidé v obci - zná jména sousedních obcí - pojmenuje nejbližší města - orientuje se podle světových stran
- - jmenuje rybníky,potoky kopce v obci a v okolí - poznává přírodu život a přírodu v okolí obce - dovede posoudit životní prostředí v obci - využívá informační a komunikační technologie
|
|
Pč ČJ Vv
OSV/1 – práce ve skupině MV/2- harmonické vztahy při práci
vycházky, besedy
EV/4- vztah člověka k prostředí výchova k životnímu prostředí |
Lidé kolem nás |
|||
- projevuje toleranci k odlišnostem spolužáků, jejich přednostem a nedostatkům
|
- zná základní práva dítěte - ví jaké má žák povinnosti - rozezná dobré a špatné vlastnosti - rozliší lidské rasy - respektuje odlišné názory a zájmy jiných - poukazuje na nevhodné chování svoje i spolužáků |
|
ČJ Vv
MV/2 – pravidla chování mezi sebou |
Lidé a čas |
|||
- uplatňuje elementární poznatky o sobě, o rodině a činnostech člověka, o lidské společnosti, soužití, zvycích a o práci lidí, na příkladech porovnává minulost a současnost
- pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné události regionu, interpretuje některé pověsti nebo báje spojené s místem, v němž žije
- vlastnictví |
- orientuje se v čase podle hodin podle kalendáře - charakterizuje měsíce, roční doby - sleduje data narození členů rodiny, zná svoje datum narození - jmenuje datum významných dnů, státních svátků - letopočet - průběh lidského života
- vypráví o slavných občanech obce - zná základní údaje o minulosti obce a současnosti obce - jmenuje historické památky
- používá peníze při drobných nákupech - hraje si na obchod - půjde na svůj opravdový nákup |
|
M L.v. Vv pokusy
- návštěva knihovny - čtení v kronice
M , AJ |
Rozmanitost přírody |
|||
- provádí jednoduché pokusy u skupiny známých látek, určuje jejich společné a rozdílné vlastnosti a změří základní veličiny pomocí jednoduchých nástrojů a přístrojů
- zhodnotí některé konkrétní činnosti člověka v přírodě rozlišuje aktivity, které mohou prostředí i zdraví člověka podporovat nebo poškozovat
|
- umí pozorovat, rozlišovat a popsat některé vlastnosti a změny látek – barva, chuť, rozpustnost, hořlavost apod. - užívá vhodné pomůcky a umí změřit délku, čas, objem, teplotu - rozlišuje přírodniny, lidské výtvory, suroviny |
|
Vv M
- výukový program -Mravenec
- projekt Výchova k zodpovědnému vztahu ke zvířatům |
Člověk a jeho zdraví |
|||
- chová se obezřetně při setkání s neznámými jedinci, odmítne komunikaci, která je mu nepříjemná - v případě potřeby požádá o pomoc pro sebe a pro jiné dítě - reaguje adekvátně na pokyny dospělých při mimořádných událostech
- uplatňuje základní pravidla účastníků silničního provozu |
- rozlišuje lidské rasy, chápe rovnost - pojmenuje části těla - pozná orgány těla a jejich význam - jmenuje vnitřní ústrojí a jejich význam - zná zásady zdravé výživy, význam pitného režimu, zdravého dýchá - ví, co je zdravé a podnětné prostředí - dodržuje hygienické zásady, chrání své zdraví a je ohleduplný k ostatním - popíše vývoj člověka od narození do stáří - odmítá dárky od cizích lidí - neodchází s cizími lidmi - upozorní na špatné chování ke své osobě, spolužákům - reaguje na pokyny dospělých při ohrožení - uvědomuje si nebezpečí úrazu
- zná základní pravidla silničního provozu pro chodce - správné přechází vozovku chůze po chodníku - ví, jak se správně chovat v dopravních prostředcích - vysvětlí význam základních dopravních značek - vybavení kola - uvědomuje si nebezpečí chodce |
- člověk a lidé - části těla člověka - orgány - vnitřní ústrojí - naše smysly - co potřebujeme k životu - zdraví a bezpečnost - zásady zdravého života - průběh lidského života
- člověk mezi lidmi - šikana, týrání - škodlivé látky
- nebezpečí ohně - elektrická energie – pomocník, ale i nebezpečí
- dopravní značky - chování na silnici - seznámení s telefonními čísly - nácvik ohlášení nehody, požáru |
Tv Vv ČJ
- projekt Zdravé zuby - projekt Mé chytré tělo výchova k zdravému způsobu života
|
|
(cyklisty) na komunikaci, dokáže se v obou chovat bezpečně |
|
|