Tělesná výchova
Předmět: Tělesná výchova |
Ročník: 4. |
||
Očekávané výstupy z RVP ZV |
Školní výstupy |
Učivo |
Přesahy a vazby (mezipředmětové vztahy, průřezová témata) |
Žák: |
Žák: |
|
|
- podílí se na realizaci pohybového režimu, uplatňuje kondičně zaměřené činnosti, projevuje přiměřenou samostatnost a vůli po zlepšení úrovně své obratnosti |
- chápe, že vhodný pohyb pomáhá ke zdravému růstu, rozvoji srdce, kostí, svalů a plic - uvědomuje si nutnost aktivně pohybovat alespoň dvě hodiny denně a snaží se o to - dovede prožívat cvičení a soustředit se na přesné a správné provedení pohybu - vytyčí a plní si své individuální cíle ve spolupráci s učitelem
|
- cvičení průpravná, kondiční, koordinační, kompenzační, relaxační, vyrovnávací, tvořivá |
hudební výchova osobnostní a sociální výchova osobnostní rozvoj - psychohygiena |
- zařazuje do pohybového režimu korektivní cvičení, především v souvislosti s jednostrannou zátěží nebo vlastním svalovým oslabením |
- snaží se o správné držení těla - zná správný způsob zvedání zátěže - rozvíjí rychlost, vytrvalost, sílu, pohyblivost - zlepšuje koordinaci pohybu |
- pod vedením učitele - správné držení těla - správné zvedání zátěže - rozvoj různých forem rychlosti, vytrvalosti, síly, pohyblivosti, koordinace pohybu |
hudební výchova pracovní činnosti |
|
GYMNASTIKA - zvládne kotoul vpřed s dopomocí - zvládne kotoul vzad s dopomocí - zvládne roznožku přes kozu s dopomocí - v rámci svých možností zvládá přeskok přes kozu-skrčku na nářadí odpovídající výšky - zvládne přeskok přes švihadlo libovolným způsobem na výkon - vyšplhá o tyči |
- průpravná cvičení, cvičení s náčiním, cvičení na nářadí - přeskoky přes švihadlo, - akrobacie - přeskok přes kozu – roznožka s dopomocí - přeskok přes kozu-skrčka s dopomocí - náskok na bednu do dřepu - šplh o tyči |
osobnostní a sociální výchova osobnostní rozvoj- sebepoznání a sebepojetí |
4/2 |
RYTMIKA - uvědomuje si, že cvičení s hudbou má své zdravotní a relaxační účinky na organismus - snaží se samostatně o estetické držení těla - zvládne jednoduché tance - dovede pohybem vyjadřovat výrazně rytmický a melodický doprovod |
- kondiční cvičení s hudbou nebo s rytmickým doprovodem - estetické držení těla a základy estetického pohybu - nácvik jednoduchého tance - vyjádření pohybem rytmická a melodický doprovod |
hudební výchova osobnostní výchova a sociální výchova osobnostní rozvoj- kreativita sociální rozvoj- kooperace a kompetice |
|
ATLETIKA - zlepšuje svoje individuální cíle - zvládne organizaci při TV - dovede upravit doskočiště - připraví start běhu a vydá pokyny pro start |
- rychlý běh 60 m - motivovaný vytrvalý běh 300m - skok do dálky - hod míčkem |
osobnostní a sociální výchova osobnostní rozvoj- sebepoznání a sebepojetí |
|
PLAVÁNÍ |
- základní plavecká výuka - plavecký výcvik |
OS + SV-os.roz.-sebepozn.a sebepojetí |
|
BRUSLENÍ A LYŽOVÁNÍ - uvědomuje si význam pobytu v zimní krajině pro zdraví - zná zásady přivolání pomoci - ošetří drobná poranění |
- hry na sněhu a ledu (bruslařský a lyžařský výcvik dle podmínek školy a zájmu dětí) |
přírodověda osobnostní a sociální výchova osobnostní rozvoj - sebepoznání a sebepojetí sociální rozvoj - kooperace a kompetice |
- zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti, vytváří varianty osvojených pohybových her |
POHYBOVÉ HRY A NETRADIČNÍ POHYBOVÉ ČINNOSTI -pohybově vyjádří bytost, zvíře, tvar, náladu -dovede samostatně vytvářet pohybové hry, nebo varianty známých her |
- pohybové hry a netradiční pohybové činnosti - hry s jednoduchými pravidly - honičky, soutěživé hry, psychomotorické hry, relaxační cvičení, apod |
hudební výchova osobnostní a sociální výchova osobnostní rozvoj-kreativita sociální rozvoj- kooperace
|
|
Sportovní hry -zvládá vzhledem ke svým předpokladům konkrétní hry se zjednodušenými pravidly -využívá získané dovednosti i v činnosti mimo školu -zaznamená výsledek utkání -uplatňuje zásady fair play ve hře -správně manipuluje s míčem, pálkou, hokejkou a jiným herním náčiním |
- floorball - přehazovaná - vybíjená - fotbal - košíková - stolní tenis |
matematika přírodověda osobnostní a sociální výchova osobnostní rozvoj - kreativita sociální rozvoj - kooperace |
- uplatňuje pravidla hygieny a bezpečného chování v běžném sportovním prostředí, adekvátně reaguje v situaci úrazu spolužáka |
- komunikuje s ostatními spolužáky a domlouvat se na spolupráci - zná pravidla hygieny a bezpečnosti - adekvátně reaguje na úraz kamaráda - správně a bezpečně uloží používané nářadí |
- komunikace, organizace, hygiena a bezpečnost - pravidla hygieny a bezpečnosti, organizace, - reakce na úraz kamaráda, bezpečnost při práci s náčiním a nářadím a jeho ukládání - beseda se zdravotní sestrou |
přírodověda pracovní činnosti osobnostní a sociální výchova osobnostní rozvoj - kreativita sociální rozvoj - kooperace
|
- jedná v duchu fair play, dodržuje pravidla her a soutěží, pozná a označí zjevné přestupky proti pravidlům a adekvátně na ně reaguje, respektuje při pohybových činnostech opačné pohlaví |
- zná zásady fair play - dodržuje pravidla her a soutěží - rozpozná přestupky a adekvátně reaguje - respektuje slabší jedince a opačné pohlaví, snaží se být ohleduplný - zná olympijské hry – jejich poslání, ideály a symboly |
- zásady fair play - pravidla her a soutěží - asertivní chování a slušné vystupování - ohleduplnost vůči opačnému pohlaví a slabším spolužákům - olympijské hry – poslání, ideály a symboly |
osobnostní výchova a sociální výchova osobnostní rozvoj – seberegulace sebeorganizace sociální rozvoj - kooperace |
4/4 |
TURISTIKA - ví, že turistika a pobyt v přírodě je vhodná celodenní, víkendová a prázdninová činnost - vhodně se chová v dopravních prostředcích - zvládá základy jízdy na kole a chování v silničním provozu jako chodec (cyklista) - zvládá základní pohyb v mítně náročném terénu (v různém období roku) se zátěží - dovede se s pomocí učitele orientovat v mapě - chová se ohleduplně k přírodě - zná základy táboření |
- turistické vycházky - turistické výlety - přeprava v hromadných dopravních prostředcích - jízda na kole - dopravní předpisy pro chodce a cyklistu - orientace v mapě - ekologické chování, ochrana přírody - pravidla chování turisty v přírodě |
dopravní výchova přírodověda vlastivěda environmentální výchova: vztah člověka k prostředí |
- používá při pohybové činnosti základní osvojené tělocvičné názvosloví, cvičí podle jednoduchého nákresu, popisu cvičení |
- sestaví rozcvičku a aplikuje ji po dohodě s učitelem v hodině TV - cvičí i podle popisu cvičení nebo jednoduchého nákresu - zná základní tělocvičné názvosloví osvojované činnosti |
- rozcvička, vedení rozcvičky a předcvičování spolužákům - cvičení podle popisu nebo jednoduchého nákresu - tělocvičné názvosloví |
výtvarná výchova |